Toggle Navigation

Roarsome: et bærekraftig vekstpartnerskap

Roarsome: Treyd customer story

"Treyd hjelper oss med å bygge en bærekraftig forretningsmodell og følge med på etterspørselen."

De små bestillingene de gjorde ble utsolgt med en gang – fordi de ikke hadde råd til å bestille den mengden lager de trengte for å holde tritt med tempoet i virksomheten. Nå har de funnet den perfekte finansieringspartneren – og fremtiden er Roarsome.


Vi hadde en prat med Roarsome-gründerne Ed Lewis-Pratt og Will Chapman for å lære mer om deres erfaring med Treyd.

Roarsome skiwear

Bakgrunn

Det britiske merket Roarsome er her for å minne alle om hvor flott den store naturen egentlig er, med morsomt og funksjonelt aktivitetstøyfor barn og eventyr for familier som gir minimal miljøpåvirkning og gode minner. 


Opprinnelig kjent som Dinoski (da de fokuserte på skiklær), har virksomheten utvidet og diversifisert seg for å inkludere nye Roarsome-produkter og opplevelser. Og i takt med veksten deres støtte de på en vanlig utfordring for mange detaljhandelsvirksomheter.


Ifølge Will var "den største smertepunktet i virksomheten vår kontantstrøm, fordi alle inntektene våre går til lageret." Ed legger til at "vi hadde aldri nok kontanter til å gjøre en stor nok bestilling, så vi solgte alltid ut."

Roarsome adventure bus

Et finansieringssamarbeid

Ed og Will slet i begynnelsen med å finne en finansieringsløsning som passet deres behov. Inntektsbasert finansiering hjalp ikke spesielt med problemet med å binde kapital med forhåndskjøp av lager, og fokuserte bare på D2C-delen av virksomheten. Og tradisjonell handelsfinansiering var ifølge dem "en absolutt mareritt" – best å unngå.


Da støtte de på Treyd, som fokuserte på deres spesifikke problem. Ifølge Ed var det også positivt at Treyd "tok med hele bildet" av virksomheten deres, noe som fikk det til å føles som et ekte partnerskap. "Det føles som om Treyd virkelig prøver å støtte små bedrifter de tror på."

Will Chapman, Roarsome co-founder

"Å ha en større kredittgrense har tillatt oss å gjøre større bestillinger og senke kostnadene våre. Marginene er bedre. Og virksomheten er mer lønnsom."

– Will Chapman, medgründer

Roarsome store

En Roarsome fremtid

Nå kan Roarsome bruke de frigjorte midlene fra lageret til å utvikle merket og investere i markedsføring. Og vokse har de gjort. 


I tillegg til å utvide med nye produktlinjer og tilgjengelige eventyr, har Roarsome store planer i vente – de starter med et stort sommereventyr (Roarsome Summit) i Cornwall og åpningen av sin første butikk i Storbritannia etter at den perfekte muligheten dukket opp. 


"Hvis vi ikke hadde hatt penger igjen, fordi vi nettopp hadde brukt alt på lageret, ville vi ha gått glipp av den muligheten. Så Treyd har virkelig gjort det mulig for oss å gjøre det."

Ed Lewis-Pratt, Roarsome co-founder

"Det er rett og slett et veldig smart lånesystem – og jeg er sikker på at det er grunnen til at Treyd vokser så raskt og gjør det så bra."

– Ed Lewis-Pratt, medgründer

Se hva Ed og Will hadde å si

Her er hva grunnleggerduoen av Roarsome hadde å si om Treyd-partnerskapet, i videoformat (intervju på engelsk).